Hackathon ML/AI

Datum konání
  Máte dotaz?
Kontaktní osoby:

pro odborné dotazy
RNDr. Petr Kubera, Ph.D.

  

pro organizační dotazy
Helena Hauzírková

  

Máš zájem naučit se něco nového? Pochopit jak funguje strojové učení a zkusit si jeho aplikace? Pokud ano, tak se přijď zúčastnit hackathonu na FJFI v Děčíně.

Studentům středních škol nabízíme příležitost vyzkoušet si aplikaci modelů strojového učení a neuronových sítí na řešení nejen vědeckých problémů a zároveň si zasoutěžit. Akce je koncipována jako klasický hackathon, kde studenti v týmech soutěží ve vytvoření nejlepšího programu/modelu pro řešení dané problematiky. Pokud jsi v oboru nováček, nemusíš se bát, stačí umět programovat. Odstartujeme totiž v pátek odpoledne tím, že vás seznámíme se strojovým učením a modely umělé inteligence. Poté bude následovat představení jednotlivých témat a zbytek je na vás. Budeme se těšit na sobotní podvečer, kde předvedete vaše výtvory před odbornou komisí.

Přihlásit tým můžete vyplněním přihlašovacího formulářeUzávěrka přihlášek je 9. 10. 2023.

Hackathon v kostce

  • půjde o soutěž dvou- až čtyřčlenných týmů studentů středních škol
  • základní znalosti programování výhodou (nejlépe) Python
  • na vyřešení úkolu budete mít 22 hodin
  • občerstvení je zajištěno
  • přespání bude přímo v učebně (spacáky a karimatky s sebou!)
Hackathon

Hackathon je akce, při níž programátoři, případně ve spolupráci s grafiky a webdesignéry, intenzivně pracují na zadaném softwarovém projektu. Jejich funkce může být čistě vzdělávací, v řadě případů je však cílem vytvoření konkrétní IT aplikace. Předem je oznámeno také zařízení nebo systém, na kterém se vyvíjí

Umělá inteligence

Umělá inteligence (Artificial Intelligence, AI) je obor informatiky zabývající se tvorbou systémů řešících komplexní úlohy jako je rozpoznávání či klasifikace, např. v oblastech zpracování obrazu (ve formě pixelů) či zpracování psaného textu či mluveného jazyka (ve formě počítačového kódu), nebo plánování či řízení na základě zpracování velkých objemů dat.

Strojové učení

Strojové učení (Machine Learning, ML) je oblast počítačové vědy, která umožňuje počítačům učit se bez výslovného naprogramování. Jedná se o podoblast umělé inteligence. Zabývá se tvorbou algoritmů a technik, které se mohou naučit předpovídat data, přizpůsobit se změnám okolního prostředí a zefektivňovat tak svou činnost na základě předchozích vstupů. Strojové učení je využíváno v řadě výpočetních úloh, kde je obtížné nebo nemožné navrhnout a programovat explicitní algoritmy s dobrým výkonem.

Hackathon podrobně

  Odkazy

Víkendovou akci zahájíme prezencí přihlášených týmů. Jednotlivé týmy mohou přijet kdykoliv od 14 hodin až do zahájení samotného hackatnonu. Pro zájemce proběhne malé nepovinné školení s ukázkovými příklady řešení. Půl hodiny před startem představíme soutěžní témata. V 16 hodin odstartujeme soutěž, týmy mají na zpracování úloh a vytvoření prezentace od této chvíle 22 hodin. Jíst, pít a spát můžete samozřejmě kdykoliv během akce, je to čistě na vás. Připravené občerstvení bude dostupné po celou dobu. V časech uvedených v programu se bude vydávat večeře, snídaně a oběd. V sobotu ve 14 hodin končí část určená programování a týmy odevzdají prezentace svých výsledků. Od 14:30 pak týmy podle losovaného pořadí odprezentují své výsledky (max. 15 minut/tým), poté bude následovat hodnocení odbornou komisí, vyhlášení výsledků a předání cen.

Program akce
Pátek 13. 10.
14:00 - 16:00 Prezence týmů
14:30 - 15:30 Seznámení se strojovým učením (dobrovolná účast)
15:30 - 16:00 Představení soutěžních témat
16:00 Zahájení Hackathonu
18:00 - 19:00 Večeře
Sobota 14. 10.
7:30 - 9:00 Snídaně
12:00 - 13:00 Oběd
14:00 Ukončení prací - odevzdání prezentací
14:30 - 16:30 Prezentace výsledků jednotlivých týmů
16:30 - 17:00 Vyhlášení výsledků, konec akce (odhad podle počtu týmů)

O co se hraje?

Kromě toho, že se něco nového naučíte, získáte čest a slávu, upozorníte na sebe budoucí zaměstnavatele, tak může získat i peněžitou výhru. Ústecký kraj podpořil konání akce odměnou pro týmy na prvních třech místech:

  1. místo 8 000 Kč
  2. místo 4 000 Kč
  3. místo 2 000 Kč

Partneři akce

Akce probíhá pod záštitou hejtmana Ústeckého kraje Jana Schillera, který do soutěže také věnoval peněžité odměny pro tři nejlépe hodnocené týmu. Dalšími partnery jsou IT firmy Autodesk, IT Děčín a Complus.

Image
Logo Ústeckého kraje
Image
Logo společnosti Autodesk
Image
Logo společnosti it děčín

 

Image
Logo společnosti Complus