Pro studijní program Aplikace informatiky v přírodních vědách (AIPV) je předmětem obecného základu studijního programu:
a předmětem odborného zaměření studijního programu s možností výběru:
Informatika
Předmět Informatika státních závěrečných zkoušek má tyto okruhy otázek:
- Správa paměti v operačním systému.
 - Správa procesů v operačním systému.
 - Správa souborů v operačním systému.
 - Principy objektově orientovaného programování.
 - Metody třídění a vyhledávání.
 - Dynamické datové struktury.
 - Metody návrhu grafického uživatelského rozhraní.
 - Charakteristika jazyků C++ a Java.
 - Lineární kódy, generující a kontrolní matice, standardní dekódování.
 - Cyklické kódy, generující a kontrolní polynomy.
 
Obsah tohoto předmětu státních závěrečných zkoušek je dán povinnými předměty studijního programu:
- 18OS Správa operačních systémů
 - 12UNX Úvod do UNIXu
 - 18PRC12 Programování v C++ 1, 2
 - 18ZALG Základy algoritmizace
 - 18GUI Tvorba grafického uživatelského rozhraní
 - 18PJ Programování v Javě
 - 01TKOB Teorie kódování B
 
Otázky z předmětu Informatika (tak, jak budou konkrétně losovány u SZZ).
Optimalizace
Předmět Optimalizace státních závěrečných zkoušek má tyto okruhy otázek:
- Úvod do teorie grafů, základní optimalizační úlohy na grafech (minimální kostra, nejkratší cesta).
 - Optimální toky v sítích.
 - Řízení projektů – metody CPM a PERT.
 - Modely hromadné obsluhy.
 - Formulace úlohy lineárního programování a její vlastnosti.
 - Teorie duality v úlohách lineárního programování.
 - Řešení úloh lineárního programování (simplexová metoda, grafické řešení).
 - Distribuční úlohy – dopravní problém.
 - Aplikace lineárního programování v teorii her.
 - Metody vícekriteriálního hodnocení variant.
 
Obsah tohoto předmětu státních závěrečných zkoušek je dán povinnými předměty studijního programu:
- 01LIP Lineární programování
 - 18OV Aplikovaný operační výzkum
 
Otázky z předmětu Optimalizace (tak, jak budou konkrétně losovány u SZZ).
Základní metody počítačové fyziky
Předmět Základní metody počítačové fyziky státních závěrečných zkoušek má tyto okruhy otázek:
- Základní fyzikální veličiny, zákony pohybu a zákony zachování.
 - Tekutiny, teplota a teplo.
 - Elektřina a magnetismus.
 - Numerické metody řešení systémů lineárních algebraických rovnic.
 - Numerické řešení nelineárních algebraických rovnic.
 - Numerické řešení obyčejných diferenciálních rovnic.
 - Metoda konečných diferencí a konečných objemů.
 - Chaotické systémy.
 - Aplikace umělé inteligence.
 - Počítačová dynamika stlačitelných tekutin, Eulerovy rovnice.
 
Obsah tohoto předmětu státních závěrečných zkoušek je dán povinnými předměty studijního programu:
- 02FYZ12 Fyzika 1, 2
 - 12NME1 Numerické metody 1
 - 12UPF12 Úvod do počítačové fyziky 1, 2
 
Otázky z předmětu Základní metody počítačové fyziky (tak, jak budou konkrétně losovány u SZZ).
Pravděpodobnost a statistika
Předmět Pravděpodobnost a statistika státních závěrečných zkoušek má tyto okruhy otázek:
- Náhodné jevy a operace s pravděpodobnostmi.
 - Rozdělení diskrétních a spojitých náhodných veličin.
 - Popis statistických údajů.
 - Výběrová rozdělení, výběrová šetření, techniky a formy náhodného výběru.
 - Bodový a intervalový odhad.
 - Testování statistických hypotéz.
 - Parametrické a neparametrické testy.
 - Metoda nejmenších čtverců, kvalita odhadu parametrů lineárního modelu.
 - Lineární regresní model, konstrukce, odhad, testování.
 - Měření statistické závislosti dat.
 
Obsah tohoto předmětu státních závěrečných zkoušek je dán povinnými předměty studijního programu:
- 18PST Pravděpodobnost a statistika
 
Otázky z předmětu Pravděpodobnost a statistika (tak, jak budou konkrétně losovány u SZZ).
Počítačová grafika
Předmět Počítačová grafika státních závěrečných zkoušek má tyto okruhy otázek:
- Zobrazovací zařízení, vnímání barev a reprodukce barevného obrazu. Barevné prostory, počítačová reprezentace barevné informace.
 - Rastrové algoritmy: vykreslování, ořezávání, vyplňování, antialiasing. Transformace rastrového obrazu: interpolace, dopředné a zpětné mapování, příklady transformací.
 - Ukládání a komprese obrazu: kódování, algoritmy bezztrátové komprese. Formát JPEG a další formáty pro ukládání obrazu.
 - Výpočetní geometrie: datové struktury a jednoduché algoritmy. Robustnost a složitost těchto algoritmů.
 - Grafická uživatelská rozhraní: programování GUI, softwarová koncepce grafického desktopu, vzdálená plocha. Uživatelská rozhraní v mobilních zařízeních.
 - Modelování křivek a ploch: parametrické křivky a povrchy, definice pomocí kontrolních bodů. Implicitní povrchy, dělicí schémata pro křivky a povrchy.
 - Modelování a reprezentace pevných těles, procedurální modelování objektů a textur, fraktály, systémy částic.
 - Geometrické transformace v homogenních souřadnicích a jejich maticová reprezentace, skládání transformací, středové a rovnoběžné promítání, řešení viditelnosti.
 - Osvětlování a stínování: Phongova osvětlovací rovnice, modely stínování. Mapování textur, aplikace textur.
 - Fyzikálně založené zobrazovací metody: raytracing, distribuovaný raytracing, metoda fotonových map, metoda radiozity, globální osvětlení.
 
Obsah tohoto předmětu státních závěrečných zkoušek je dán povinnými předměty studijního programu:
- 01POGR12 Počítačová grafika 1, 2
 
Otázky z předmětu Počítačová grafika (tak, jak budou konkrétně losovány u SZZ).