Částicové simulace plazmatu jsou většinou náročné na výpočetní čas na počítačích, možnost jejich zrychlení je tedy důležitá pro další výzkum realizovaný s jejich pomocí (interpretace nebo předvídání výsledků experimentů, prohlubování teoretického poznání). Cílem této práce je proto porovnání časové náročnosti částicových (particle-in-cell) simulací plazmatu se stejným volně dostupným pokročilým kódem SMILEI pro dva modelové případy (urychlování nabitých částic laserem z nadkriticky hustého plazmatu neboli plazmatu neprůhledného pro laserový puls a z podkriticky hustého plazmatu neboli plazmatu s hustotou dovolující šíření laserového svazku v něm) na uzlech (nodech) počítačového klastru umožňujícím výpočty výhradně pomocí „klasických“ procesorů (CPU) a na uzlech umožňujícím výpočty pomocí grafických procesorů (GPU). Práce by měla zahrnovat také prozkoumání možností výpočtů a jejich omezení na GPU.
Částicové simulace plazmatu na GPU
Místo
          
      Název práce anglicky
              Particle Simulations of Plasma on GPU
          Anotace
              Vedoucí práce - externí
          doc. Ing. Jan Pšikal, Ph.D.
              Téma si rezervujte v KOSu